Kröhöm, totanoinnii.. Olis varmaan korkea aika päivittää blogiakin välillä. Viime kirjoituksesta kun on aikaa yli kuukausi!
Päivitystiheyden harventuminen ei toki ole johtunut siitä, että meidän elämässä ei ole tapahtunut mitään, vaan ihan rehellisesti sanottuna allekirjoittaneen laiskuudesta. Monta kertaa olen aloittanut kirjoittamaan blogiin, mutta jossain vaiheessa huomannut, että kirjoittaminen ei suju ja aina painanut alhaalta "Palaa tallentamatta".
Nyt pyhästi päätin, että elokuulle on pakko saada edes yksi kirjoitus, joten nyt kirjoitan vaikka koko yön, jotta saan painaa "Tallenna ja julkaise" nappia =)

Eli meidän elämässä on tämän kuukauden aikana tapahtunut yhtä sun toista. Mulla alko koulu, olen nyt sitten virallisesti opiskelija (kuulostaa liian hienolta..) ja tarkemmin sanottuna, lähihoitaja-opiskelija. Eli opiskelen Keuda Tuusulassa lähihoitajaksi, ihan kivasti on lähtenyt koulu sujumaan.

Siirillä oli juoksutkin, ne nyt oli ja menikin jo, mutta onhan se aina mainitsemisen arvoinen asia. Juoksujen aikaan Siiri masentui ja ei oikeen innostunut mistään. Yritin tokoilla sen kanssa, mutta Siiri kävi vähän puoliteholla. Ruokakaan ei aina maistunut.
Nyt Siiri on kuitenkin oma ihana itsensä ja jaksaa taas touhuta ja ruokakipolle sännätään heti kun kippoon kolahtaa kasa kuivaa nappulaa (nam!) :)

Ollaan nyt oltu TOSI laiskoja tokoilijoita. Ihan hävettää. No, ihan kokonaan ei olla tokoa unohdettu. Jotain pientä silloin tällöin.

Perusasento tällä uudella tyylillä sujuu niin kauan hyvin kun mä ohjaan kädellä. Jos en ohjaa, Siiri kiertää takaa, vaikka en ole koskaan sitä palkannut siitä tämän uuden käskyn kanssa. Liian pinttynyt tapa ilmeisesti tuo takaa kiertäminen.

Seuraaminen on nyt parina kertana ollut ihan omaa luokkaansa, eli ihan mieletöntä! Se näyttää mun silmään (toki se voi vääristää kun katson ylhäältä päin) niin jumalattoman hyvältä, ettei tosikaan. :) Jos sen vaan saisi pidettyä sellaisena, kun nyttenkin kunnon kontaktin pitämiseen on tarvittu vähän apuja.

Liikkeestä maahanmenoa harjoiteltiin lähinnä sen takia yhtenä kertana kun halusin nähdä onko tokotauko tehnyt tälle liikkeelle mitään. Otettiin tämä kerran kun olin just hetki sitten tullut kotiin ja ottanut koiran tarhasta.. Voitte kuvitella, että koiralla oli pikkasen virtaa. Mutta ihan mielettömän hyvin se meni ja Siiri sai superkehuja.
Sitten vähän myöhemmin kun koira oli jo rauhoittunut, käytiin pellolla lenkillä ja otin tämän liikkeen kerran. Kivasti se jäi taas. :)

Paikallamakuu on sujunut aika kivasti. Olen pitänyt Siiriä maassa välillä ennen kun annan ruuan sille. Pari kertaa olen tehnyt niin, että olen laittanut ruuan kippoon, kipon telineeseen, koiran maahan ja paikallamakuu käsky. Sitten ottanut vesikipon telineestä, vaihtanut sen ja odottanut hetken ja vapauttanut koiran. Koiran täytyy siis oppia, että vaikka kierrän sen ja olen sen takana, niin se pysyy paikalla silti. Ja hienosti se on myös pysynyt :)
Otin myös kerran piilopaikallaoloa. Pistin ruokakipon telineeseen, koira maahan ja odota käsky ja sitten hivuttauduin seinän taakse. Olin ihan pienen hetken piilossa, mutta Siiri pysyi kuitenkin! :)

Eli ihan kivasti on nyt treenit menneet, toki tämä kaikki on tapahtunut melkeenpä ilman mitään häiriötä. Mutta kuitenkin, hieno tyttö se Siiri on :)

Tänään meidän piti lähteä Rajamäen mätsäriin, mutta sitten ilkeä omistaja otti ja lähti Rajamäki päiville ihan yksin, Siiri raukka..